Seferde Namazları Tamamlamak Caiz midir ?
İlim ehli sefere çıkan kimsenin itmamı (dört rek’atlık bir namazı kasr yapmaması) hususunda ihtilaf etmiştir.
Onlardan bir taife mukimin kasr yapması (iki rek’at kılması) gibidir. Bundan dolayı iade eder demiştir.
Bu, Ömer, Cabir, İbn Ömer, İbn Abbas ve Ali gibi bazı sahabelerden nakledilmiştir. Hakeza bu, Ömer bin Abdulaziz, Malik ve Hammad bin Ebi Suleyman’dan nakledilmiştir.
İmam Ahmed kasrı mustehab görmekle beraber, iade gerekmez demiştir.
Hakeza rey ehli de fazladan kılınan iki rek’atı nafile olarak görmüştür.
Ebu Kılabe, İmam Şafi’i ve Ebu Sevr muhayyerdir demiştir. Dilerse dört, dilerse iki kılar.
Aişe annemiz, Osman ve Hasen el-Basri kasr yapmaz, tamamlar demiştir.
Kasr yapması farzdır diyenler bazı hadislerle ihticac etmişlerse de İbn’ul-Munzir’in dediğ gibi fukahanın geneli, misafir mukim, imamın ardında dört rek’at kılar demişlerdir. Eğer bu farz olsaydı, hiç kimse bunu söylemezdi.
(el-Evsat 4.cilt syf 332-337)
Allah en doğrusunu bilendir.
Şura’nın Babası Mes’ud